Updates, Live

Sunday, October 26, 2008

Dan Romascanu - Recolta de cranberries la Cape Cod



Voi evita traditionala discutie etimologica in legatura cu traducerea in romaneste a lui cranberries. In dictionarul de pe Internet am gasit ca echivalente merisor (Vaccinium vitisidaea) si rachitele (Vaccinium oxycoccus). Sa le numim fructele acelea ca niste bulinute rubinii din care se fac siropurile Ocean Spray.



Am asistat la recoltarea lor in Cape Cod. Trecusem de vreo doua ori pe langa niste iazuri acoperite cu o pelicula rosie, le fotografiasem din goana masinii, credeam ca sunt ceva flori, si in a treia zi cand am gasit ragaz sa ne oprim am aflat originea pitorescului peisaj. Iazurile erau artificiale, zonele in care cresc cranberries sunt inundate pentru a face ca delicatele fruncte sa pluteasca, apoi sunt adunate cu niste profile circulare si pompate afara din iaz in camioane care le transporta apoi la destinatie. Dupa recoltare apa din iazurile artificiale este trimisa la loc in lacurile din apropiere de unde proveneau.



Sper ca fotografiile atasate sa lamureasca mai bine decat explicatiile mele atehnice.





Dan Romascanu

(Cronici semnate Dan)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home