Updates, Live

Monday, May 10, 2010

Pictorul Dimitrie Harlescu


O strada pe langa care trec des in ultima vreme: Pictor Harlescu. Este pe undeva pe langa Bulevardul Chisinau, destul de aproape de Soseaua Pantelimon.

M-am tot intrebat cine o fi fost acest pictor Harlescu si cum il mai chema. La un moment dat nu am mai rezistat si am dat o cautare pe Internet. Aici sa vezi minunatie: tot ce gaseam se referea la oferte de apartamente pe strada cu pricina, nicidecum la artist.




Si apoi am gasit: o superba dupa amiaza pe plaja din Balcic, terasa unei carciumioare batuta de vanturi si de valuri. Autor, pictorul Dimitrie Harlescu!

Dimitrie Harlescu - La Malul Marii

Cu staruinta, am gasit apoi si cateva date biografice: a fost un fiu al Falticenilor, iar muzeul orasenesc de acolo ii pastreaza amintirea, alaturi de alti falticeneni de seama.

Aveam sa gasesc apoi si imaginea unui alt tablou creat de Dimitrie Harlescu, un ulei pe carton intitulat Pe Lavita.

Dimitrie Harlescu - Pe Lavita


(Bucuresti)

3 Comments:

  • Minunat!!! Bravo! Acelasi lucru mi s-a intamplat si mie. In fiecare zi cand ma intorceam de la scoala coboram la statia pictor Harlescu ... asa ca am dat un search :)

    By Anonymous Anonymous, at 5:38 PM  

  • Si la mine la fel a fost. Mi-am propus de atita vreme sa aflu mai multe despre misteriosul pictor. Insa pentru mine cautarea a dus, foarte repede, la blogul dumneavoastra. Multumesc pentru informatiile impartasite.

    By Anonymous R, at 4:22 PM  

  • Va multumesc si eu!

    By Blogger Pierre Radulescu, at 4:37 PM  

Post a Comment

<< Home