Updates, Live

Monday, May 02, 2011

Negrescu


O poza roasa de vremi. Cand l-am cunoscut, avea de acum vreo patruzeci de ani. Saisprezece ii petrecuse in puscariile regimului comunist. Am fost surprins sa gasesc pe web poza aceasta a lui, eu l-am apucat imbatranit si inteleptit. Purta barba, asa l-am cunoscut (si din cauza barbii, l-am poreclit Abatele): poza aceasta imi arata un tanar care isi avea viitorul inainte. Am fost prieteni tot restul vietii lui: s-a stins inainte de vreme, l-a doborat o boala nemiloasa. A ramas un fiu de pe urma lui, iar imprejurarile vietii ne-au impiedicat sa ne vedem pana acum. Ne vom revedea in curand si ma bucur, ma bucur foarte mult. Stiu ca el, prietenul meu, de acolo de unde este, se va bucura si el.

Nascut la 15 iunie 1929. Fiu de general. Absolvent al Liceului Mihai Viteazul. Arestat la 8 martie 1949, pentru participare la incendierea salii de sedinte a liceului (unde urma sa aiba loc o sedinta organizata de comunisti). Anchetat la M.A.I. (Sepeanu si Nicolschi) si la Securitatea Bucuresti. Condamnat la 18 ani munca silnica. Detentia la penitenciarele Jilava, Pitesti (supus reeducarii), Gherla, Cluj, Satu Mare, Aiud, lagarele Salcia si Grindu, penitenciarul Aiud (grav bolnav de tuberculoza). Eliberat în 1964 cu Decretul de Gratiere 411. Tatal sau a murit în 1955, în urma repetatelor anchete si persecutii ale Securitatii.


(Bucuresti)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home