Updates, Live

Monday, February 24, 2014

Moş Pantiuşa


Restaurant din Cernăuţi, 1930
(Reclame vechi româneşti)
no copyright infringement intended


Întâmplarea face să cunosc un bătrân din Cernăuţi. Este foarte bătrân, are peste o sută de ani, oho, mai mult. Nici el nu mai ştie ce e. Român? Ucrainean? Rutean? Rus? Huţul? Neamţ? Polonez? Le-a uitat şi el şirul. Vorbeste româneşte cu oarecare greutate, amestecând mereu ucraineana şi poloneza, ba chiar şi ceva vorbe huţule. Însă cu răbdare îl inţeleg. E foarte cumsecade.

Îl cheamă Pantiuşa. Moş Pantiuşa.

L-am intrebat de curând: bre Moş Pantiuşa, că ştiu ca te-ai născut în Cernăuţi aşa de demult şi ai apucat toate stăpânirile, zi-mi rogu-te, când ţi-a fost mai bine, sub români, sub puterea sovietică, sau acum sub ucrainieni?

Măi cocoş, imi spune el zâmbind cu nostalgie, păi bine mi-a fost numai sub austrieci, că era viaţă ca lumea, fiecare îşi stia rostul lui, banii aveau valoare, lumea era cuviincioasă, dar mai ales eram tânăr şi se uitau fetele după mine... ehe, dar asta a fost de mult, tare de mult.

(am găsit-o pe Facebook)


(Bucovina)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home