Updates, Live

Sunday, March 16, 2014

Petre Locusteanu

Petre Locusteanu
1883 - 1919
(Biblioteca Maia Martin)
no copyright infringement intended

Prozator, gazetar, dramaturg, istoric literar, actor (a jucat pe scenele Teatrului Naţional din Craiova şi Teatrului Naţional din Bucuresti, al cărui subdirector a şi fost o vreme - a fost de asemenea secretar literar şi director de scenă). În anul 1911 s-a aflat alături de Constantin Banu în echipa care a întemeiat revista Flacăra, însă după un timp între cei doi au izbucnit neînţelegeri şi Locusteanu a părăsit revista.

Ieri am reuşit să regăsesc una din cărţile lui Petre Locusteanu pe care am citit-o în adolescenţă. O rătăcisem şi de ani de zile nu mai reuşeam să dau de ea. Este Umorul Românesc, o antologie critică, a fost tipărită la Casa Şcoalelor in 1915. Este una din cărţile care mi-au luminat tinereţea şi mi-au călăuzit paşii în universul culturii româneşti. Sunt fericit că am regăsit-o.



(A Life in Books)

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home