Updates, Live

Thursday, November 28, 2019

I compagni (The Organizer), 1963

I compagni, 1963
(source: imdb)
no copyright infringement intended



A great movie (like so many other Italian movies of that epoch), beautifully telling the story of a workers' strike in the Turin of the 1880's or 1890's. I think the story has a meaning today also, for the employees exploited in our big malls, and not only. Director Mario Monicelli put together a wonderful cast, with Annie Girardot, Bernard Blier, Renato Salvatori, Folco Lulli, and the organizer, Marcello Mastroianni, the professor Sinigaglia.



I compagni, 1963
(video by B.B.)


Filmul acesta atât de frumos îmi readuce și amintirea unui prieten care mi-a fost coleg de clasă în școală. Il chema Sinigalia, iar familia sa venise din Italia în urmă cu două sau trei generații. Desigur numele fusese la origine Sinigaglia (numele eroului interpretat în film de Marcello Mastroianni), dar de-a lungul zecilor de ani, îi fusese românizat un pic, devenise Sinigalia. Prietenul acesta a murit foarte tânăr, în urma unui infarct. Nu am știut de asta, dar odată ducându-mă pe la Cimitirul Bellu Catolic, l-am întâlnit pe tatăl său, care venise să se reculeagă la mormântul fiului. După câțiva ani și tatăl a plecat din lumea aceasta. Dumnezeu să îi odihnească!



(Italian Movies)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home