Updates, Live

Tuesday, September 18, 2007

Intalniri neasteptate cu Romani - Ion Barbu

Ion Barbu

Castigate pulsuri, camp de sabii. Tencuirii-sclave garantii,
Lege egaland lunula navii Tamplelor de apa ce retii ;
Aule, exalte stari concave Din rapita clima — Edgar Poe.
Orgi ! Si locuind aceste grabe ! Cer induit, strain ca un halou


(Ion Barbu - O Insurupare in Maelstrom)

Am fost zilele acestea la Baltimore (imaginea din fotografie pare ciudata - fotograful a realizat-o prin joc de lentile) si am ajuns la mormantul lui Edgar Alan Poe. Micul cimitir apartine unei vechi biserici presbiteriene devenita azi sala de concerte.




Voi incerca sa revin pe 17 ianuarie, aniversarea nasterii lui Poe. Cineva m-a intrebat care este explicatia interesului meu pentru el. Ei, dintr-una din cartile lui am invatat multa engleza.

Si apoi sunt versurile lui Ion Barbu, care reiau Coborarea in Maelstrom. Le tineam minte de demult, insa vad acum ca le stiam gresit. Tineam minte asa:


Fulgerate pulsuri, camp de sabii. Tencuielii-roabe garantii,
Lege egaland lunula navii Tamplelor de apa ce retii ;
Aule, exalte stari concave Din extrema clima — Edgar Poe.
Orgi ! Si locuind aceste grabe ! Cer induit, strain ca un halou



Iar acum vreo doua saptamani am ascultat si A Descent to Maelstrom, a lui Philip Glass. Replici schimbate in timp, Poe, Barbu, Glass...

Eram deci in Baltimore, iar gandul imi sarea de la Poe la Barbu la Glass. Am vizitat dupa aceea Fells Point, un cartier marinaresc fabulos, cum nu am mai vazut in alte orase americane pe unde am fost, iar spre seara, prietenii la care fusesem invitat mi-au aratat un album cu poze facute de ei in Romania. Am revazut Caru' cu bere, apoi Biserica Stavropoleos, apoi Biserica Kretzulescu, apoi alte poze, din Suceava, din Mihaileni, din Piatra Neamt, Cheile Bicazului, Hotelul Coroana din Brasov...



(Intalniri neasteptate cu Romani)

(Edgar Allan Poe)

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home