Updates, Live

Wednesday, March 27, 2013

Marghilomană

ibric, filigeană... tot tacâmul
(http://fanserialeturcesti.forumgratuit.ro/t479p315-suete-cu-fete)
no copyright infringement intended


Se spune ca o marghilomană înseamnă o cafea în care în loc de apă s-a fiert coniac sau rom. Ei bine, coniac sau rom? Depinde de ce tradiție tinem. Daca mergem pe ideea ca marghilomanei îi vine numele dela Alexandru Marghiloman, cunoscutul om politic si totodată vânător patimaș, atunci marghilomana este cu coniac - pentru că așa zice tradiția despre Alexandru Marghiloman, că aflat odată la vânatoare și poruncind o cafea, iar valetul neavând la îndemână apă, s-a folosit coniac. Daca însă mergem pe ideea că marghilomanei îi vine numele dela crâșmarul Marghiloman din Sulina, atunci marghilomana este cu rom - pentru că așa zice cealaltă tradiție, opusă primei, că odată regele Carol I aflat la Sulina și poftind la o cafea, până să se aducă apă curată de undeva de mai departe, crâșmarul a folosit rom. Care o fi adevărul, asta e mai puțin important. Eu însă am băut odată pe malul lacului IOR un Irish Coffee preparat ad-hoc: am cerut așa ceva, iar ospătarul mi-a răspuns că nu îl aveau in meniu, dar știe să îl prepare. A luat whisky, a luat cafea, a luat frișcă, si a facut Irish Coffee. Şi a ieșit foarte bună. Mi-a amintit de o altă cafea de-asta irlandeză, pe care am băut-o cândva la Montreal. Cândva de demult. Mă rog, oi mai fi băut și in alte dăți, dar astea două mi-au plăcut foarte mult.

Una peste alta, cu coniac sau cu rom, cafeaua bună se face la nisip. Iar daca vreți sa citiți o poveste frumoasă despre cafeaua asta turcească la nisip, iat-o aici.


(A Life in Books)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home