Updates, Live

Thursday, January 14, 2010

J'aime ses Grands Yeux Bleus

A poem signed by Alexandre Privat d’Anglemont, actually created, most probably, by Baudelaire (a story that's only apparently weird: both of them were young, the age when pathetic attitudes are understandable; Privat d'Anglemont was scared that the verses of his friend were not quite perfect, so he was signing them to take the risk of being blamed for bad rhymes).

As for the lithograph of Michèle Battut, it's unbelievably gorgeous.

Michèle Battut, J'aime ses Grands Yeux Bleus, 1988
(https://www.idburyprints.com/)


J’aime ses grands yeux bleus, sa chevelure ardente
Aux étranges senteurs,
Son beau corps blanc et rose, et sa santé puissante
Digne des vieux jouteurs.

J’aime son air superbe et sa robe indécente
Laissant voir les rondeurs
De sa gorge charnue à la forme abondante,
Qu’admirent les sculpteurs.

J’aime son mauvais goût, sa jupe bigarrée,
Son grand châle boiteux, sa parole égarée
Et son front rétréci.

Je l’aime ainsi ! Tant pis... Cette fille des rues
M’enivre et me fascine avec ses beautés crues.
Tant pis, je l’aime ainsi !


(Baudelaire)

Labels: ,

1 Comments:

Post a Comment

<< Home