Updates, Live

Tuesday, September 26, 2017

Vasile Ernu, Soacră moldoveancă, noră româncă


(source: unica)
no copyright infringement intended


O poveste de pe la Cahul, de-a lui Vasile Ernu. Am găsit-o pe pagina sa de Facebook.

Am mers la proceduri la Nufărul alb. E de roman aici. Proceduri e un cuvînt magic. Dar la cabinetul de băi termale am fost luat în primire de o doamnă spre 60 de ani pusă pe discuție.

- Cu ce ocazie domnu Ernu pe la noi? Aaa sînteți de la România din grupul de artiști... dă ea răspunsul.

- Da, zic. Dar sînt născut în părțilea astea.

Îmi explică ce trebuie să fac și cînd doresc să mă programeze la băi și mă întreabă direct cu un zîmbet teatral:

- Și cum sînt româncile domnule Ernu? Aici se pune accent pe cuvîntul domnul și e folosit mai ales în relație cu românii. Pentru localnici și ruși au altă terminologie.

- Păi cum să fie? Ca peste tot unde sînt oameni așa cum sîntem și noi, încerc eu un răspuns evaziv.

- Ei lasă că știm noi. Nu-i așa că sînt cam alintate și tare comode. Vor casă, mașină și odihnă. Am auzit că nici nu prea gătesc, vor doar să fie servite...

- Of am un băiat la București și tare mă tem că o sa-mi aducă o româncă. Tot îl bat la cap să aleagă o fată de aici, de-a noastră moldoveancă că sînt fete tare bune, harnice și au grijă de bărbați nu ca româncile astea...

E zîmbesc și o liniștesc:

- Stați liniștită că tot româncă o să vă aducă și o să vedeți că dacă o iubește nu o să fie chiar așa rău. Și de gătit poate găti și el că nu e un capăt de lume. Uite, de exemplu, eu gătesc foarte mult acasă. O fac din plăcere și nu e nicio tragedie.

- Să nu ziceți că spălați și vasele? zice ea ironic.

- De ce să nu spăl? Nu e mare păcat așa că spăl, firește.

Doamna se întoarce către colega ei și comentează:

- Auzi Natalia Petrovna? Și gătește și spală.... Păi uite cum ne fură româncele băieții buni. Off să nu-l îmbrobotească și pe al meu una.

Se uită la mine compătimitor cumva și îmi spune:

- Haideți că vă bag acum la băi că văd că sînteți om bun, comentează ea cu milă și mă băgă în vana cu apă sărată și sulfuroasă...



(Vasile Ernu)

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home