Updates, Live

Monday, September 12, 2016

Florbela Espanca, Fanatismo (rendido em romeno por Dan Caragea)

(source: slideshare)
no copyright infringement intended


Minh’alma, de sonhar-te, anda perdida.
Meus olhos andam cegos de te ver.
Não és sequer razão do meu viver
Pois que tu és já toda a minha vida!

Não vejo nada assim enlouquecida…
Passo no mundo, meu Amor, a ler
No misterioso livro do teu ser
A mesma história tantas vezes lida!…

Tudo no mundo é frágil, tudo passa
Quando me dizem isto, toda a graça
Duma boca divina fala em mim!

E, olhos postos em ti, digo de rastros:
Ah! podem voar mundos, morrer astros,
Que tu és como Deus: princípio e fim!





Mi-e inima, văzându-te, sfârșită.
Orbiți mi-s ochii că te pot privi!
Nu ești doar rațiunea mea de-a fi,
Pentru că ești chiar viața mea trăită!

Nu văd nimic, astfel înnebunită…
Și trec prin lume ca să pot citi,
Iubite, -n cartea ființei tale vii
Povestea de atâtea ori citită!

Fragil e totu-n lume, trecător
Când îmi spun asta, al harului izvor
Prin gura lui divină mi-a grăit!

Își spun, privind spre tine-ngenuncheată:
Ah! Pot să piară lumi și astre-odată,
Căci ești ca Domnul: început, sfârșit!



(Florbela Espanca)

(Dan Caragea)

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home