Updates, Live

Sunday, April 02, 2017

Mário de Sá-Carneiro, Álcool (rendido em romeno por Dan Caragea)

pesadelo
(fonte de imagen: Estúdio Raposa)
no copyright infringement intended

Guilhotinas, pelouros e castelos 
Resvalam longamente em procissão; 
Volteiam-me crepúsculos amarelos, 
Mordidos, doentios de roxidão. 

Batem asas d'auréola aos meus ouvidos, 
Grifam-me sons de côr e de perfumes, 
Ferem-me os olhos turbilhões de gumes, 
Desce-me a alma, sangram-me os sentidos. 

Respiro-me no ar que ao longe vem, 
Da luz que me ilumina participo; 
Quero reunir-me, e todo me dissipo - 
Luto, estrebucho... Em vão! Silvo pra além... 

Corro em volta de mim sem me encontrar... 
Tudo oscila e se abate como espuma... 
Um disco de ouro surge a voltear... 
Fecho os meus olhos com pavor da bruma... 

Que droga foi a que me inoculei? 
Ópio d'inferno em vez de paraíso?... 
Que sortilégio a mim próprio lancei? 
Como é que em dor genial eu me eterizo? 

Nem ópio nem morfina. O que me ardeu, 
Foi alcool mais raro e penetrante: 
É só de mim que eu ando delirante - 
Manhã tão forte que me anoiteceu.




Música e Interpretação por Aires Ferreira
(video por Serpente)


Castele și ghiulele, ghilotine,
Prelung alunecă-n cortegiu toate;
Mă-nconjură amurguri opaline,
De mov bolnăvicioase, sfâșiate.

Aripi de-aureolă auzu-mi bat,
Mă răzvrătesc parfumuri și culori
Tăișuri, ochi rănindu-mi, în vâltori,
Îmi sângerează simțuri, mă străbat.

Eu mă respir în aer de departe,
Luminii ce mă scaldă mă-ntregesc;
Unit mă vreau și întreg mă risipesc –
Mă zvârcol, lupt…În van! Chemări deșarte…

Alerg în juru-mi fără a mă-ntâlni…
Declin e-n tot, ca spuma-n taină piere…
Un disc de aur începe a se-nvârti…
Pe ochi aștern a-ntunecimii fiere….

Ce drog ciudat în vine mi-am prelins?
Satanic opiu-n loc de rai ceresc?…
În ce vrăjitorie m-am cuprins?
Cum oare în durerea-mi veșnicesc?

Nici opiu, nici morfina. M-a-nflăcărat
Pătrunzătorul alcool, elixir,
Din vina mea cutreier în delir –
Prea tarea dimineață m-a-nnoptat.



(Mário de Sá-Carneiro)

(Dan Caragea)

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home